tisdag 16 februari 2010

Min första LO

Här är min allra första LO som jag har gjort. Oj, vad kul det var men det tog liiite tid! Jag gjorde den här till min systers yngsta son, Gustav, som fyllde 20 år för ca en månad sedan.


Jag började med ett helt annat kort först men hittade inge bra papper. Det blev lite ändringar här och lite ändringar där. Det ena växte sedan fram ur det andra. Det enda krav jag hade från början var att det skulle vara ett foto där han spelar på en av sina alla gitarrer som han har. Musikaliskt påbrå har han ju såklart.

Bestämde mig sedan att det skulle gå i rött och svart, lite hans färger. Jag började med ett papper från Glitz Design, Rebel Teal, rev kanterna och färgade dom. På översta kanten så gjorde jag en reva som jag sedan satt öljetter på sidorna och snorde ihop det med ett snöre.


I PhotoShop så gjorde jag sedan tre foton som såg ut som negativ och skrev ut. Alla med Gustav och en gitarr på. Dom la jag sedan bakom en negativremsa gjord på OH-plast. Stora fotot sitter fast med fototurnes och ligger på ett papper från Glitz Design, Rebel Tracks. Under ligger en bit svart punchinella och en biljett som jag skrivit en hälsning på.




Gitarr smycket är från Pazsmycken och var silverblank när jag köpte det men jag målade den svart och silvergrå och hängde den i röd pärlfloss under en knapp på ett par blommor från YouDo. Chipboarden med texten ROCK, "såklart", är från DCWV, Rock King, och den sattes dit med skruvbrads.



Bokstäverna är av foames. Gustav kallas ju för Gurkan eller Gurra så det fick bli "Gurra och Guran". När min son, som är 8 år, kom hem från skolan och såg LO:n läste han och sa, "Gura och Guran, vad betyder det?" Gura läste han ju fel och Guran hade han ingen aning om vad det betydde. :)
Bredvid texten satte jag dit en bracket med ett fransgarn pålimmad.


Vid det här laget så vet jag att LO:n har hamnat i en jättefin svart ram. En sån här djup ram "typ" tittskåp.
Glad blev han för den också!

Ha det gott!

2 kommentarer:

Pyzzlis sa...

En sån härlig LO. Det syns verkligen inte att detta är din första. kanonfin och bra upplägg på den.

(Hittade hit via Sv. scrapbooking..)

Ingalill sa...

Riktigt snygg lo! Hade inte trott att det var din första om du inte hade skrivit det.