söndag 23 januari 2011

Julgodis

Ja! En, eller rättare sagt två, altrade godisburkar kommer här som jag gjorde till nyår när vi var och firade jul nr 2 på andra sidan potten. Jag är lite sen med bloggandet....jag vet.

Min son sålde godisburkar för hans klass så jag köpte ett par och altrade dom och "swish" så hade jag två gåvor som hade varit liiite tråkigare om jag inte hade piffat upp dom.


Båda burkarna går i rött fast i lite olika mönster och färgnyans men papperet på båda är från K&Company, Classic. Det var lite trixit eftersom burken var mindre i omkrets där nere än var det var där uppe. Så det var inte bara att linda runt det. Klippte ut bitar och färgade in alla kanter med Versacolor, pinecone.


På locket så är det röda och gröna blommor från You Do som jag lagt ihop med brads från Victoria´s Design House. Fjärilen har jag stansat ut i samma papper med en stans från Martha Stewart. På den har jag sedan lagt ett lager med Glossy Accent och några rhinestones. Övrigt så är det biljett, charm, nål, pärlfloss och pistiller.


Den andra gjorde jag precis likadan fast bara annat papper. Såhär såg den ut:


Tog ett grönt band och vira runt om och satt på några rhinestones. Vid knuten så satt jag fast en metallblomma.

Baksidan:


Undersidan:


Nu ska jag gå och pyssla med mina barn som jag lovat dom idag.

Tack för titten och ha det gott.

2 kommentarer:

Stephi sa...

vad fin den blev! Härligt rött apper med otroligt fina blommor uppe på!!!!!

Anonym sa...

Otroligt fina burkar och inehållet va säkert gott. Gottgottigottgott!!!
Lilian