torsdag 24 mars 2011

Tina!

Jag har "träffat" en sån härlig och go människa. Vi har bara känt varandra i ett par månader, men bara genom hennes webbsida med blogg och försäljning. Jag pratar om världens bästa TinaTisdagar med Tina. Det är en sån kreativ kvinna som gör så mycket fina inspirerande grejer. Hon hade födelsedag för en vecka sedan så jag gjorde ett teljuskort till henne av lite Tim Holtz grejer, "which is da shit".


Jag har använt mig av Tim Holtz papper, Shabby Vintage. Textstämpeln är från SA Tim Holtz, Nature´s Moments CMS 001. Kedjan och charmen är även Tim Holtz.



Fjärilen är stansad med en Martha Stewart stans och blommorna med en Ek Success stans i samma papper. Övrigt Distress stickles, eyelets, brads, organza band och några kugghjul från en gammal klocka.


På insidan så är det en utstansad grunge blomma och flourish av Tim Holtz som är färgad först med Distress Ink sedan blev det ett lager med Distress Crackle paint, Rock candy. Fönstret på lådan är en plastbit och inuti lådan så la jag sex stycken PartyLite ljus med doften av Teak och Kardemumma.


Jag gjorde även en tag av samma papper och la i en ficka. På tagen stämplade jag med två stämplar. Grattis stämpeln är från Vilda Stamps och den andra från Inkido.


På baksidan av kortet så stämplade jag med min nya "Handgjord av" stämpel som jag köpte på mässan i Karlstad av Vilda Stamps.


Än en gång...stort Grattis Tina!!!

Tisdagar med Tina kommer nu att ha en liten ombyggnad av sin sida men kika gärna in och bli inspirerad du också.

Ha det gott allihop!

13 kommentarer:

Anonym sa...

Kanon fint kort. Hon måste ha blivit jätte glad

Cornelia sa...

Alldeles underbart!

Tina sa...

Hon blev mer än jätteglad- Hon - alltså jag- blev fullständigt förvånad först- det är ju inte längre vanligt att få personliga brev. Och det är ju inte heller varje dag jag får ett personligt skrivet brev. Här var det inte bara det fina kuvertet- det var - som du själv ser- en sådan fin present i - att jag helt glömde bort att äta tårtan hemma. Jag satt som i trans med mitt fina brev. Den allra finaste presenten. Att ha fått lära känna Louise Lousan Granlund är förstås den allra största gåvan. För det är också ovanligt nu för tiden. Att man känner sådant systerskap- som jag gör för henne. Nu har det gått så långt att vi till och med drömmer om att vi gör album tillsammans- och fint blir det. Men så fint som Lousans fina omtanke och födelsedagspresent var- det blir nog omöjligt. Jag har ställt det bredvid mitt ritbord för att det ska ge mig styrka och jag blir lika glad varja dag jag ser det. De här ljusen kommer att brinna i många, många år framöver.

Stephi sa...

ååå vad vacker den är, vilket jobb! Älskar färgerna du valt. Helt underbar!!!

Päivi sa...

Ljuvligt!

Terés sa...

WOW... Jättefint! Det blev så fint med de grå/bruna från TH. Jag tycker de är lite svåra i färgen annars. Det är ju helt uppenbart att det är så här de ska användas. Liftvarning! Kram

A'laEmmeli sa...

Ljuvligt snyggt och vackert! Wow! Kram Emmeli

Mrs X sa...

Shit så snyggt, om man får vara lite ful i munnen... Så läckert!

Ziro sa...

Otroligt fint kort och en otroligt fin gest! Jag förstår att Tina blev glad!

NHL sa...

Jättevackert och välarbetat!

Åsa/asamia sa...

Åååå vad fint! Förstår att hon blev kanonglad, det är ju precis som hon skriver här - inte ofta man får riktig post nu för tiden, och inte ofta man får sååå fin post ;0)

Mrs X sa...

Tack så jättemycket för din fina kommentar, den värmde verkligen!!

Ulrica sa...

Hej vännen!

Först måste jag säga, åhhh vilket underbart kort! Du är grym! ;)

Sen vill jag säga, tack sötaste du för din varma hälsning i min "Skrivarblogg", det värmer i massor ska du veta!

Det finns såklart skäl till varför jag skriver det jag skriver, håll utkik så förstår du vad jag menar. Jag håller på att skriva ett nytt inlägg nu som fortsättning på hela min "härva"

Ha en bra dag, kramar Ulrica