tisdag 12 juli 2011

Ååh Boj!

Den här layouten påbörjades på scrapträffen hos Mians Scrap & Design som var på söndagen när midsommarcropen pågick på Svensk Scrapbooking. Den här gillar jag faktiskt. Enkel men nöjd. Det mesta av materialet finns hos Mians Scrap & Design. Utmaningen gick ut på att skapa en Lo utifrån denna skiss:


Fotot är på min dotter som försöker dra loss en boj som sitter fast vid sommarstugan i skären.


Mönsterpapperet är från Fancy Pants Design, Beach Babe, och är dubbelsidig. En blommig och en gul sida. Bården är stansad med en Martha Stewart stans. Innan jag limmade dit bårderna så knycklade jag ihop dom lite så att dom inte var helt släta och färgade in kanterna med Distress Ink, peeled paint.


Tags och tabs är stansad med Tim Holtz dies, Tiny tabs and tags. Tagen är sedan embossad med Tim Holtz embossingfolder, Notebook. Fjärilen är två stycken ovanpå varandra och är stansad med Tim Holtz dies, mini butterflies set, och sen embossad med en blomfolder. Lite distress stickles ovanpå. Texten i taben är från Cosmo Cricket, Tiny Type. Under fjärilen så har jag en stämplad blomma från My mind´s eye, Stella and Rose.


Dom färgglada blommorna är från YouDo, Fresia. Likaså pistillerna. Bokstäverna är från Prima Marketing.


Imorgon kommer ett till alster som gjordes till midsommarcropen.

Ha det gott!

Inga kommentarer: