torsdag 24 november 2011

Namnskylt

Vi hade en utmaning innan vi kom till träffen i Karlstad som Svensk Scrapbooking anordnade i oktober. Det var som vanligt, namnskylten. Vi fick skapa den hur vi ville förutom att den skulle vara rund.


Jag använde mig utav en dies från Tim Holtz, Weathered Clock. Jag stansade ut den i kartong och målade över med Distress Crackle Paint, Picket fence. Heeelt underbar färg. Tog lite försiktigt med Distress Ink, Vintage photo, på kanterna sedan.


Namnen skrev jag ut i Silhouetten och hade lite Stickles ovanpå. Bakgrundspapperet är av okänd tillverkare.


De två stora blommorna är från Prima. Säkerhetsnålen, tassel, kedjan och pinsen är från Tim Holtz. Övrigt så är det en fågelburcharm, blommor, blad, pistiller, brads och pärlfloss.

Nästa inlägg så blir det någon av layouterna som jag gjorde på träffen.

Tills dess ha det bäst!

3 kommentarer:

BellaMio sa...

Så läcker!!! Snyggt med charmsen på sidan :)

Anette sa...

Så jättesnyggt!

Lena sa...

Så fin namnskylt, blommorna var så läckra!

Kram Lena