fredag 20 april 2012

Clean...

...and simple. Det var min egen utmaning till den här layouten. Jag har haft svårt för sånt skapande. Det beror nog på dom tomma ytorna. Men jag tror att jag klarade av det ganska bra iallafall, eller!?

Den här layouten har jag gjort för Annelies och Mians som jag även bloggar hos idag.


Jag har inte använt något mönsterpapper utan bara ett vitt cardstock. Färgklickarna är från Distress Stains som jag “splashat” dit.


Lilla charmtrollet gjorde en sån gest med sina fingrar precis när jag fotade. Därav rubriken “wazzup”. Det är min svägerskas son och han är bara ca 4 månader här.


Lite blommor med brads i mitten, löv, knappar och en liten plåtcharm.


Utmaningen var även att använda Washi-tape som lite mönsterklickar. Det finns ett litet utbud av dom i butiken hos Annelies och Mians nu men det kommer att komma in en sändning med olika mönster och färger från YouDo. Man kan ju göra sååå mycket med dessa tejper och idag visar jag hur man kan använda dom på en layout och variationen är många.

Bården längst ner är stansad med en Tim Holtz die, Vintage Lace, och målad med Dabber, akrylfärg.


Det var nära att det hamnade mer på layouten. Skulle jag suttit en stund till så skulle det nog svävat iväg. :)

Ha det gott!

2 kommentarer:

Majsan sa...

ÅÅH superhärlig LO, vilket charmtroll så kul med hans gest med fingrarna, så fint du har dekorerat i härliga färger :)

TREVLIG HELG!!

KRAM MAJSAN

Åsa Nygårds (Paddington) sa...

Hej där! Tejpen har smittat av sig, du gav mig så många bra idéer på Scrapbooking för hjärtat (eller var det med hjärtat) så nu har jag 4 olika! TACK!