onsdag 20 juni 2012

Layout á la bandana

OJ, vad roligt det är med bandana teknik. I Bandana tekniken så är grunden oftast i skarpa, klara färger. Svart mönster och vita highlights. “Kort och gott”. ;)

Idag är det min bloggdag hos Annelie & Mians Scrapbook & Pyssel. Till idag så har jag prövat mig på en layout i den här tekniken, har bara gjort tags förut. Så här blev den:



Jag började med att färga in en slät vit cardstock med Distress Ink.


Stämplade sedan med olika stämplar. Jag har använt mig av Tim Holtz stämplar. Sist så fyllde jag i med en vit penna lite här och där för att lysa upp lite.


På biljettstämpeln så har jag lagt ett lager Glossy Accent från Ranger.


På textstämpeln så har jag lite Stickles, Black Diamond från Ranger. På vissa prickar så har jag lagt Glossy Accent från Ranger.


Det här är en verkligen en rolig teknik och visst kan man använda den på layoter också. Först så hade jag bara färgat strax utanför stämplarna, runt fotona så att även den vita cardstocken syndes och det passade också men det blev till sist färg på hela. :)

Det var allt för mig idag. Ha en fortsatt trevlig dag, midsommar OCH sommar!

2 kommentarer:

BellaMio sa...

Coolt som sjutton!! Älskar oxå tekniken och har börjat på en LO :)

Hoppas du haft en skön midsommar!

Kram!

Tigerblomma sa...

Jättehärlig LO!
Ha en skön sommar!
Kram